A járvány elmúlt a távmunka marad?
4 trükk az elkötelezettség fenntartásához a távmunka alatt

Olvasási idő 4 perc

A járvány miatt kényszerűségből nagyon sokan otthonról, távmunkában dolgoztak. A korlátozások elmúltával viszont sok cégtől halljuk, hogy egyes munkakörök részben vagy egészben a továbbiakban is jól elláthatóak távolról, és a dolgozók szívesen is folytatják a munkát ebben a formában.

A közelmúlt eseményei miatt több ezer vállalkozásnak drasztikus változtatásokat kellett végrehajtania a működésében. Ilyen nagy változtatások és a távoli munkavégzés fókuszba kerülésével nehéz a működést gördülékenyen a mederben tartani és minimális fennakadásokkal dolgozni.

A nagy változások soha nem könnyűek, különösen akkor, ha ilyen rövid időn belül és ilyen kihívásokkal teli háttérrel történnek meg. A működés, a folyamat rossz kezelése hátrányosan befolyásolhatja a vállalkozásokat.

Annak érdekében, hogy vállalkozásod a járvány utáni helyzettel -amely új és más kihívásokkal teli időszak lesz, azaz megint egy változás az életetekben – megbirkózz, összegyűjtöttünk néhány hasznos tanácsot egy olyan hatékony változáskezelési stratégia végrehajtásával kapcsolatban, amely az alkalmazottakat és az üzleti működést is a jó úton tartja.

Mi az a változáskezelés, és miért annyira fontos?

Elméletben a változáskezelés egyszerű; végül is csak egy elképzelés sikeres megvalósításának folyamata. Persze a valóságban sokkal összetettebb.

A jelenlegi helyzetre változáskezelési terv hiányában számos vállalat reaktív és nem pedig stratégiai változással reagált. Bármi legyen is a változás oka, a változáskezelési stratégia kidolgozásakor figyelembe kell venni a cég minden tagját, függetlenül attól, hogy a változást megelőzően vagy utólagosan részt vesz-e benne. Ennek ellenére a vezetők 33% -a figyelmen kívül hagyja az alkalmazottakat, ha változást tervez.

A napi munkavégzés változása komoly pszichológiai hatással lehet a munkavállalókra – legyen szó akár stresszről, az elkötelezettség hiányáról vagy akár magányról. Ezek a hatások vezethetnek a személyzet fluktuációjához vagy a teljesítmény csökkenéséhez is.

De ne aggódj! Egy hatékony stratégiával mindezt elkerülheted! Néhány apró dolog bevezetésével elősegítheted vállalkozásod legjobb működését.

1. Tartsd fenn a kommunikáció hatékonyságát

Ha ebből a bejegyzésből csak egy tanácsot fogadsz meg, akkor ez legyen az! A kommunikáció kritikus a változások időszakában. Ez a kulcs a munkavállalók elfogadásának és elkötelezettségének biztosításához.

A csapat minden alkalmazottja különbözik, és mindegyikük másképp reagál az otthoni munkára, vagy éppen a “normál működéshez” visszatérésre, az új helyzetekre vagy az új folyamatokra. Figyelmesen hallgasd alkalmazottjaidat, hogy kitalálhasd, hogyan könnyítheted meg életüket ezen időszak alatt. A Thomas nemrégiben vezette be a „Távmunkában dolgozók vezetése” riportot. A PPA kompetencia és személyelemzés segítségével elkészíthető egy riport arról, hogy a munkavállalók hogyan reagálnak általában a változásra, legyen ez távoli munkavégzés vagy egyéb változás és hogyan lehet személyre szabottan a legjobban vezetni őket.

2. Átláthatóság

A korlátozások, rendeletek, törvények napi szintű változása miatt elengedhetetlen, hogy a működés átlátható maradjon, és naprakészen tartsd munkavállalóidat a változáskezelési stratégiával kapcsolatban.

Már a folyamat kezdetén határozd meg és tedd egyértelművé elvárásaidat és ügyelj arra, hogy minden munkavállaló megértse a változás okát. Ha ezt a lépést hatékonyan tudod végrehajtani, akkor valószínűbb, hogy munkatársaid elfogadják a változást és elkötelezettek maradnak.

3. Őrizd meg a morált

Ha az alkalmazottak nem ugyanazon a helyen dolgoznak, könnyen elfeledkezhetünk a csapatmorál fontosságáról.

Az elkötelezettség és a motiváció szintjének fenntartása kritikus abban az időben, amikor kollégáink elszigeteltebben érzik magukat. Gondolkodjunk egyszerű dolgokban, mint a rendszeres csapat-megbeszélések vagy ösztönző programok, amivel kiemelhetjük a figyelemre méltó munkát, vagy megünnepelhetjük a sikereket. Győződjünk meg arról, hogy a csapat mindenkire figyel.

4. Figyelj, reagálj, frissíts

Senki sem lehet biztos abban, hogy mi van előttünk, mi vár ránk a jövőben, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudsz felkészülni.

A változáskezelési stratégiát folyamatosan felül kell vizsgálni, az idő múlásával a munkaerő igényeihez kell igazítani. Reagálnod kell a felmerülő problémákra, és egyeztetni a javaslatokat a munkavállalókkal, hogy kölcsönösen megértsétek a változó igényeket.

Ha további információra van szükséged a változáskezeléssel kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot, és tanácsadóink egyike felveszi veled a kapcsolatot.